Технологическая карта урока № 9
ФИО, группа: Поддубнова Кристина Васильевна, 404А
Класс: 4Б
Учитель: Гололоб Любовь Ивановна
Отметка за урок:
Тема | Travelling and transport | |||||||
Дата проведения урока | 16.03.15 | |||||||
Цель урока | Развитие лингвистической и коммуникативной компетенций на материале текста «Magic mustard» | |||||||
Задачи урока | обучающая | воспитательная | развивающая | |||||
1)читать и переводить текст «Magic mustard» 2) освоить лексику данного текста 3) развить навыки монологической речи | Воспитывать активность, интерес к языку, уважение к культуре страны изучаемого языка, уважение к собеседникам | Развивать память, внимание, фантазию, умение выражать свои мысли | ||||||
Тип урока: | урок домашнего чтения | |||||||
Основные понятия: | Spice Country, Pepperpot Palace, Queen Salt, Prince Pepper, magic mustard, sweet, castle, Vinegar Witch, Midnight | |||||||
Организация пространства | ||||||||
Межпредметные связи | Формы работы | Ресурсы | ||||||
География, история, литература | Индивидуальная, парная, фронтальная. | Компоненты УМК «English» И. Н. Верещагина, карточки, презентация | ||||||
Ход урока | ||||||||
Этап | Задача этапа | Деятельность учителя | Методы, приемы работы | Время (мин.) | ||||
Мобилизирующий этап (начало урока) 1.Организационный момент 3.Речевая зарядка 2.Фонетическая зарядка 3.Основной этап урока 1. Обучение чтению 2. Физминутка 3. Лексика | Настроить учащихся на активную работу Тренировать лексический материал Подготовить речевой аппарат учащихся к звукам иноязычной речи Читать текст «Magic mustard»
Тренировать лексический материал | Good morning guys. Sit down, please. It is nice to see you. What date is it today? (The 16th of March) What day of the week is it today? (Monday) How are you today? Who is absent today? Today we will have an unusual lesson. Look at the screen, tell me who are they and what will be our lesson about. (Сл. 1) I know that you’ve read this text. Look at the screen, listen to me and do not repeat. Let’s translate these names. Repeat after me. Good. First of all we are to warm up our tongues. So, have a look at the smart board. (Сл. 5) Listen to me and do not repeat. Shall we translate it? Sasha translate, please. Listen and repeat. Now let’s read one by one. Thank you. I liked your sounds and you get the first piece of the magic road. The Witch knows that your home task was to read and translate this text. Now, open your books at p. 2226-228. Let’s read and we will get the second piece of the road. We have completed the difficult task, I see that you are a little tired and now the Witch want us to dance for her. Let’s move a little bit. Look at the screen and let’s try to repeat with the speaker. (VIDEO) We’ve got the third piece of the magic road. Good job, guys. Vinegar Witch knows that we help Sarah and she tries to confuse us. Look at the screen, find the sentences to illustrate the pictures and get the piece of the road. Very good. (Сл. 6) | Беседа Тренировка, упражнение Тренировка, упражнение Контроль, упражнение
| 4 4 5 7 3 4 | ||||
4. Монологическая речь 3.Завершающий этап урока 1.Объяснение домашнего задания 2.Подведение итогов, рефлексия, выставление отметок |
Подвести итоги урока, оценить работу учащихся с комментарием оценок, объяснить д/з | Our next task is to complete the sentences, because Sarah can’t do this without our help. Look at the screen and get the next piece of the magic road. (Сл. 7 ) Vinegar Witch has bewitched Sarah, and she can’t remember some facts from the text. Let’s help her. One of you come to the blackboard, read the questions and tries to answer it. Good job. We get the next piece of the road. (Сл. 8) And the last but not the least task for us is to solve the crossword. (Сл. 9) Cheers, we’ve complete all the difficult tasks, gathered up all the pieces of the road and helped Sarah to find the Witch’s castle! (Сл. 10) Oh, it’s high time for the bell, open your record books. Your home task is to read and translate the words ex. 10 and ex 20 p.229. (Сл.11) Thank you for the lesson, you were very active, attentive and careful, Sarah and I liked your work. What did we speak about today? What did we do? What was the most interesting for you? What was difficult for you? (Сл. 12) Thank you, your marks are … Ok, guys, thank you for the lesson. Now you may be free. Goodbye. | Упражнение Упражнение
| 4 5 5 2 2 |