"Часхы"

Цели создание условий для познавательных интересов о перелетных птицах. Задачи развивать любовь детей к природе, знакомить детей с перелетными птицами, знакомство с признаками весны.

Посмотреть публикацию
Скачать свидетельство о публикации(справка о публикации находится на 2 листе в файле со свидетельством)

Скачать справку о публикации
Ваши документы готовы. Если у вас не получается скачать их, открыть или вы допустили ошибку, просьба написать нам на электронную почту konkurs@edu-time.ru (обязательно укажите номер публикации в письме)

Тема «Часхыч,ахха полысчабыс».

Погiннер: часхынын, таныгларын ман,ат пiлерге угредерi, чир-чайааннын, сiлиин сизiндiрерi, хустарны чахсы пiлерге, олганнарны удур-тодiр пiлiзерге угредерi, тустарны алч,аас чох пiлерге.

Кирек нимелер. Хоостар часхынын, чахаяхтар порчо,чахайах сиспектiг, маскалар хусхач,ахтарнын, хыптыч,ахтар, пiчiк, агастар.

Организационный момент.

Воспитательнан, хада олганнар iзiк хыринде турчалар.

Кунiч,екке кулiнчебiс!

Изен алтынах,

Тигiрге кулiнчебiс!

Изен коппегес,

Нан,мырахха кулiнчебiс!

Одыч,ахтарны матап сугла,

Аалч,ыларга кулiнчебiс!

Хазыхтарын, пик ползын!

Iзiктi кем – де тохлатча

Воспитатель: Олганнар, корзер ниме пу? (пiчiкте пiр дее ниме пазылбаандыр) хайдаг хыныг пiчiк. 

Воспитатель: Пiчiктi ас корелер бе, корербiстер ниме анда чатча.Ой, олганнар анда кизiлiк хоостар паза хайдаг-да пiчiк..

Воспитатель: Пу хоосты пiрiктiрелер, анан, пiлiп аларбыс кем пiске ыс пирген пу пiчiктi

(Олганнар хоосты пiрiктiрчелер, анда ciлiг хыстын, хоозы)

Воспитатель: Олганнар кем пу? (Олганнар–часхы)

Воспитатель: Пiлдiстiг, пiчiк пiске суранып ысхан часхы. Ам палалар пу пiчiктi хыгыр пирим.

«Изеннер аарлыг олганнар!

Хайхастыг хысхы магаа тузым орын пирбинче часхыга. Ол минi чазыр салган харлыг агас аразынзар,кунiч,ектi пулуттар аразынзар. Полыс пирен,ер магаа, сiрер олганнар нинч,е-де тогыс идiбiзерге кирексер, анан,на мин часхыч,ах хысхыны утып аларым, мин сiрерге киртенчем, улуг алгыс ползын.

Воспитатель:  Че, олганнар часхыга полыс пирелер бе?

Олганнар: Полыс пирелер.

Воспитатель: Пiс ам ырах чолга парарбыс.Олганнар пicке часхыч,ахха полыс пирерге кирек, аннан,ар пiс часхы арыгда пол парарга кирексiбiс. Паралар! Прайзы харахтарын, чабызын,ар:

Пiр, iкi, ус, торт, пис!

Ойын пiс пастирбыс,

Тигiр, чазы, кун, порчо

Хайхастыг арыгда пол пар.

( В это время звучат «Звуки зимнего леса». Ребята вместе с воспитателем проходят в группу и оказываются в заколдованном лесу.)

Воспитатель:Олганнар, пiс агас аразындазыбыс. Корзер, кунiч,ек чылытпинче, харлар хайылбинче , порчолар чогыл. Мында часхы чогыл.Хайдаг тус агас аразында?

Олганнар: Хысхы.

Воспитатель: Хысхынын, соонан, хайдаг тус ?

Олганнар:Часхы. 

Воспитатель:Пiчiкте пазылых полган нинч,е- де тогыс идерге, пicке часхыч,ахха полыс пирерге. .

Тогыс. Дидактическай ойын «Тустар».

Воспитатель: Хысхы часхыны чазыр салтыр пасха тустар аразында,олганнар сiрерге часхынын, хоостарын таап аларга кирек.Тустарны адап пирен,ер хысхынан, пасти:хысхы,часхы, чайгы, куску. ( Олганнар тогынчалар).

Воспитатель: Часхынын, он,дайы– кунiч,ек. Ол чох часхы пасталбинча.

– Корзер ,олганнар хысхы кунiч,ектi пулут аразынзар чазыр салтыр,кун чылыг сузын чирге читiр полбинча. Полыс пирелер кунiч,еке.

Тогыс. Ойын «Кунiч,ек».

1 пара олганнар кунiч,ектi палочка дан, салчалар.

2 пара олганнар кунiч,ектi фасольдан,.

3 пара олганнар кунiч,ектi хаптыргастан, салчалар;

Воспитатель:Хыйхач,ахтар, палач,ахтар угаа окерек,чылыг кунiч,ек пол парган, кунiч,ектi пiс усхадыбыстыбыс.  ( В это время звенит капель, журчат ручьи.)

Воспитатель: Ой, нимелер истiлчелер, кем магаа чоохтап пирер? 

Дети:  Сууч,ахтар, суглар.

Воспитатель: Харлар хайыл сыхханнар.

Хар алтынан,

Кунiч,ек сустарына

Ман,зырапча кiчич,ек,

Кок чахайах. (порчо)

Дети: Порчолар.

Воспитатель:Орта олганнар, порчо. Корзер, харлар коместен, хайыл сыхты, порчолар коместен, ос сыгарлар, табырах часхы пол парзын, порчолар сырлапзалар ба.

(В это время звучит музыка П.И. Чайковского «Подснежник»)

Воспитатель: Олганнар, корзер хайдаг окерек порчолар, пу чахайахтарнан, хысхы хорыгып тизiбiстi.Часхыдан, хада чахайахтар, чылыг чирден хустар айланчалар.

Послушайте, как щебечут на солнышке птицы.

( Звучит музыка «Голоса птиц»).

Пiс ам прайзы хусхач,ахтар поларыбыстар, ойын ойнирыбыстар «Хусхач,ахтар».

Тогыс. Ойын «Хусхач,ахтар».

Олганнар маскалар кисчелер–хусхач,ахтар маскалар.

Воспитатель: Мин хустар аттарын адирiм, сiрер сиргек полын,ар, мин анда ан,нар, хурт-хоостар паза аймах-пасха нимелер адирiм, сiрер айадан, сабарга кирексер хустарны адабинчетсем.Олганнар тимдезер бе?

Хусхач,ахтар учух килгеннер:

Харачхайлар, пораатайлар,

адайахтар, хоосхач,ахтар…

–Ниме олар? Адайахтар, хоосхач,ахтар? Ибдегi маллар? Хыйгач,ахтар: орта анан, андар ойнапчабыс.

Хусхач,ахтар учух килгеннер:

Саасханнар ,харгалар,

Сысханнар, хымысхалар.

– Ниме пол парды?

Олганнар: Сысхан, хымысхалар -хурт-хоос.

Воспитатель: Орта, олганнар,хыйгач,ахсар! Че анан, андар.

Хусхач,ахтар учух килгеннер:

Парчыхтар, тааннар,

Порiктер, когенектер.

Ниме олар?

Олганнар: кип -азах

Воспитатель: Хыйгач,ахтар, палалар! Хыныг ойнадыбыстар? Маскаларын, сурыбызан,ар. (Олганнар маскаларын сурчатса , воспитатель чахайах агылча анда сиспектер пазылган.)

Воспитатель: Олганнар, коп ниме ит салдыбыстар, ам часхы пiссер табырах читкен халганч,ы тогыс, мин сiрерге сиспектер чоохтирiм, а сiрер нименен,ер анда чоохталча чоохтап пирерзер.

Тогыс«Хайхастыг чахайах».

1.Сарыг чахайахха тоой,

Чахайах нимес,

Анын, сустары чир- устун чылытча.(кунiч,ек)-ол пастагы он,дайы часхынын,

2.Улуг суулахта мин парчам

Тастарч,а табырах чугуртен,

Ырахтан, минi истiпчезер

Нимезiм мин (сууч,ах)- ол iкiнч,i он,дайы часхынын,

3.Хар хайыл парза

Мин ос килчем

Прай чахайахтан, пурун. (порчо) –ол узiнч,i он,дайы.

4.Аалч,ылар часхызын пiссер учух килчелер,

Кускузiн нандыра чылыг чирзер учухчалар.(агын хустар) -ол тортiнч,i он,дайы часхынын,

Воспитатель:Олганнар, корзер хысхы пiстен,тизiбiстi, агас аразынзар часхы айланды,сiрердiн, пiлiстерiн, ман,ат полыс пирдi часхыч,ахха,улуг алгызын читiрче часхы. 

1.Олганнар кем кибелiс часхыдан,ар пiлче

Читтi, читтi часхыч,ах

Харлар, пустар хайылча

Агын хустар айланча.

2.Часхы килдi,Часхы читтi!

Орiнчебiс пiс!

Пiске чахсы! Пiске часхы!

Сууласчабыс пiс!

Воспитатель: Олганнар позыбыстын, орамазар паралар ба, че харахтарын, чабызан,ар 

Пiр, iкi, ус, торт, пис!

Ойын пiс пастирбыс,

Тигiр, чазы, кун, порчо

Позыбыстын, орамада пол пар!

Итог.

Воспитатель:Олганнар, хайда пiс полгабыс? Ниме иткезер ?(Ответы детей)

Прайзына алгыс!!!

(Олганнарга прайзына шариктер)





Время Знаний

Россия, 2015-2020 год

Всероссийское СМИ - "Время Знаний"
Выходные данные
Издатель: ИП Воробьев И.Е.
Учредитель и главный редактор: Воробьев И.Е.
Электронная почта редакции: konkurs@edu-time.ru
Возрастная категория 0+
Свидетельство о регистрации ЭЛ № ФС 77 - 63093 от 18.09.2015 г.
выдано Роскомнадзор
Обновлено по состоянию на: 25.09.2020