Всероссийское СМИ "Время Знаний". Возрастная категория 0+

Лицензия на осуществление образовательной деятельности № Л035-01213-63/00622379

Свидетельство о регистрации СМИ ЭЛ № ФС 77 - 63093 от 18.09.2015 г. (скачать)


План-конспект урока в 5 классе "Идем за покупками"

Посмотреть публикацию
Скачать свидетельство о публикации
(справка о публикации находится на 2 листе в файле со свидетельством)

Скачать справку о публикации
Ваши документы готовы. Если у вас не получается скачать их, открыть или вы допустили ошибку, просьба написать нам на электронную почту konkurs@edu-time.ru (обязательно укажите номер публикации в письме)

Гирько Павел Алексеевич

Учитель английского языка

МБОУ «Бенжерепская СОШ»

План-конспект открытого урока английского языка

в 5 классе по учебнику Spotlight-5

Тема урока - “Going shopping”.

Цели:

1)практические:

- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;

- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;

- развитие грамматических навыков(употребление артиклей а/аnи the, глагола tobeв прошедшем времени);

2) общеобразовательные:

- расширение общего кругозора учащихся (знакомство с ведением диалога в магазине);

- расширение словарного запаса;

3) воспитательные:

- развитие умений вести диалог этикетного характера в магазине;

- формирование интереса к дальнейшему изучению темы;

4) развивающие:

- развитие языковой догадки;

- развитие памяти, воображения.

Языковойиречевойматериал:

Л.Е: bakery, florists’s, café, shoeshop, newsagent’s, greengrocer’s, toyshop, bookshop, chemist’s, recordshop, fastfoodrestaurant, clothesshop, jeweler’s.

- текст для чтения и аудирования упр.2 стр.107

- стихотворение для физкультминутки

Оснащение урока: презентация, аудиоприложение.

Ход урока

I. Приветствие и сообщение задач урока.

Т: Hello, boys and girls. I’m glad to see you today.How are you? How is your mood?What date is it today, I wonder? What dayofthe week is it? And do you remember what season it is now? What do you usually wear in this season? What’s the weather like today? What are you wearing?

Today we’ll have a really interesting lesson “Going shopping”. We’ll listen, read and talk about shops and products, learn to offer help and ask for information, play some games in groups and alone.

II. Подготовка учащихся к восприятию иноязычной речи.

1. Фонетическаяразминка.Повторение изученныхслов по теме «Магазины, покупки».

T: I have some flashcards. The task is to read the words correctly.

T: Now look at the screen. Youcan see some products. So the task is to say where people can buy them (slides 2-13).

2. Речеваяразминка.

T: Now answer my questions, please.

Do you often go shopping? Do you like it?

What shops do you prefer to go to?

What do you usually buy there?

Are you tiredafter the shopping?

III. Основнаячасть.

1) T: Let us describe the picture on page 106 (slides 14-15).

Т. What type of shop is Diana’s?

S. It’s a jeweller’s. Where’s the shoe shop? It’s next to the florist’s.

Предполагаемыйответ: Benny’s is a shoe shop. The shoe shop is between Laura’s and Karen’s on the first floor.

Karen’s is a clothes shop. The clothes shop is next to Benny’s on the first floor.

Brown’s is a bookshop. The bookshop is next to Karen’s on the first floor.

Top Hits is a record shop. The record shop is next to Lloyd’s on the ground floor.

Lloyd’s is a chemist’s. The chemist’s is between Top Hits and Diana’s on the ground floor.

Diana’s is a jeweller’s. The jeweller’s is between Lloyd’s and Burger land on the ground floor.

Burgerland is a fast food restaurant. The fast food restaurant is between Diana’s and Toy land on the ground floor.

Toyland is a toy shop. The toy shop is between Burgerland and Ann’s on the ground floor.

Ann’s is a newsagent’s. The newsagent’s is next to Toyland on the ground floor.

2) Закреплениеактивнойлексикивречиупр. 1астр106.Children imagine that you are in the mall. Act out short dialogues.Use themodel in your textbooks.

Физкультминуткадляглаз.

T: Oureyeswantsomerest.

Nowlet’sdoexercises.

Lookleft, right

Lookup, lookdown

Lookaround.

Look at your nose

Close your eyes

Open, wink and smile.

Your eyes are happy again.

3) Reading.

T: Close your books, please. We will listen to the text (упр. 2стр.107).

T: Now open your books and let’s read the text. Ex. 2 p. 107. Let’s read it one by one. If there any words you don’t know, please ask.

T: Let’s do Ex. 2(a) p. 106.

4) Grammar.

a) употреблениеартиклейa/an/the.

T: Read the grammar reference, p. 106. Saywhenweusea/anandthe.

b)упр.3астр 107употреблениеглаголаtobeвпрошедшемвремени(слайды 16-18).

c)упр.3в стр107.

d)закрепление грамматического материала упр4. cтр 107.

IV. EverydayEnglish.

Развитиеуменийвестидиалогэтикетного характера в магазине.

T: Now we’ll learn to offer help and ask for information. Imagine you’re at the mall.Now look at the screen. Use themodel and act out short dialogues. Work in pairs(слайд 19).

A: Can I help you at all?

B: Yes, please. I’m looking for a toy train.

A: They are on the fourth floor.

B: Thank you very much.

A: You’rewelcome.

V. Подведениеитоговурока.

T: Our lesson is ending. Let’s make a conclusion. We have learned new worlds on new topic. We have acted outdialogues.Now we know how to use the verb to be in Past Simple and we can use it in our speech.

T: Thanksalot. I’m proud of you. A perfect job! Now write down your homework: SB ex 6 p. 107. You can put your things away and go. Goodbye! Have a good day!

Время Знаний

Россия, 2015-2024 год

Всероссийское СМИ - "Время Знаний"
Выходные данные
Издатель: ИП Воробьев И.Е.
Учредитель и главный редактор: Воробьев И.Е.
Электронная почта редакции: konkurs@edu-time.ru
Возрастная категория 0+
Свидетельство о регистрации ЭЛ № ФС 77 - 63093 от 18.09.2015 г.
выдано Роскомнадзор
Обновлено по состоянию на: 20.04.2024


Правообладатель товарных знаков
ВРЕМЯ ЗНАНИЙ (Св-во №779618)
EDUTIME (Св-во №778329):
Воробьев И.Е.

Лицензия на осуществление образовательной деятельности № Л035-01213-63/00622379 выдана Министерством образования и науки Самарской области